DENİZYOLU

Tarihi 1836 yılında kurulan iskeleye dayanan Mersin Limanı, şehrin ve bölgenin en önemli deniz tesisi konumundadır. 1942 yılında T.C.D.D.'ye bağlanan limanın bugünkü yapısının inşasına 1954 yılında başlanmış ve 1960 yılında hizmete girmiştir. Limanın 2000'li yıllarda gerekli gelişimi gösteremeyip, rekabet ortamına uyum sağlayamaması üzerine çözüm olarak 2005 yılında başlayan özelleştirme süreci 2007 Mayıs ayında PSA-Akfen ortaklığının 755 milyon Dolar bedelle limanın 36 yıllık işletme hakkına sahip olmasıyla neticelenmiştir. 12 Mayıs 2007 tarihinden itibaren Mersin Uluslararası Liman İşletmeciliği (MIP), T.C.D.D Mersin Liman İşletmesi Müdürlüğü'nden limandaki tüm işletmecilik hakkını resmen devralmıştır.2011 yılında Mersin firmalarının %54'u ihracatta denizyolu ulaşımını tercih ederken, ithalatta bu oran %72'ye ulaşmıştır.

Tarihi 1836 yılında kurulan iskeleye dayanan Mersin Limanı, şehrin ve bölgenin en önemli deniz tesisi konumundadır. 1942 yılında T.C.D.D.'ye bağlanan limanın bugünkü yapısının inşasına 1954 yılında başlanmış ve 1960 yılında hizmete girmiştir. Limanın 2000'li yıllarda gerekli gelişimi gösteremeyip, rekabet ortamına uyum sağlayamaması üzerine çözüm olarak 2005 yılında başlayan özelleştirme süreci 2007 Mayıs ayında PSA-Akfen ortaklığının 755 milyon Dolar bedelle limanın 36 yıllık işletme hakkına sahip olmasıyla neticelenmiştir. 12 Mayıs 2007 tarihinden itibaren Mersin Uluslararası Liman İşletmeciliği (MIP), T.C.D.D Mersin Liman İşletmesi Müdürlüğü'nden limandaki tüm işletmecilik hakkını resmen devralmıştır.

Mersin Limanı; toplam rıhtım uzunluğu, liman alanı, maksimum derinlik, işçi sayısı, gemi kabul kapasitesi, konteyner stoklama kapasitesi alanlarında Türkiye'nin en büyük limanı konumundadır. Liman, konteyner trafiği ve yükleme boşaltma tonajlarında özelleştirme sonrasında 2011 yılını 1 Milyon TEU ve 6,5 Milyon ton işlem hacmi ile kapatmıştır.

Bu saydığımız özellikleriyle Mersin Limanı yalnızca Türkiye ve Orta Doğu için değil Avrupa Birliği için de önemli bir liman konumundadır. Mersin; Avrupa Birliği'nin 2007-2013 döneminde ulaşım ağı projelerinin en önemli ayağı olan "Deniz otobanları" projesine Türkiye'den dahil edilen iki limandan bir tanesidir. Ayrıca AB'nin benimsediği TRACECA projesine Türkiye'nin 2002 yılında dahil olmasıyla birlikte temelleri atılan Tiflis-Kars demiryolu hattının Akdeniz'e açılan kapısı Mersin ve İskenderun Limanları olacaktır.

Mersin ili Mersin Limanı'nın dışında birçok deniz tesisine de sahiptir. Bunların başında Girne- Mersin arasında yolcu otobüsü ve feribot seferine imkan sağlayan Taşucu Limanı ve Anamur iskelesi, Doğu Akdeniz Yat Rallisine ev sahipliği yapan Mersin (Çamlıbel) Yat Baseni, altyapıları tamamlanmış Mersin ve Kumkuyu Yat Limanları ve Bozyazı, Hacıishaklı, Karaduvar Balıkçı Barınakları gelmektedir.

Ayrıca Türkiye'deki mevcut iki adet deniz ticaret odasından biri Mersin'de bulunmaktadır. 2007 yılbaşı itibari ile 420 üyesi mevcut olan Mersin Deniz Ticaret Odası, Mersin denizcilik faaliyetleri için önemli bir avantajdır